søndag 10. februar 2013

Mørdeig kake med syltetøy

Hei alle sammen!!!

Jeg elsker å lage mat og vil dele de oppskriftene som jeg bruke med dere. Her har jeg oppskrift til alle som kan ikke bake og de som kan gjør det. Det er oppskrift fra min barndom. Det er raskt å lage, trenger ikke kokkekunnskaper, smaker veldig godt og har bare ca 400 kcal per 100 gram.



Du trenger:
2 egg
350 gram mel
200 gram smør eller margarin
160 gram sukker
1 ts. vaniljesukker
1 ts. bakepulver
200 gram syltetøy



           Mikse smeltet smør, sukker, vaniljesukker og egg. Mikse mel med bakepulver og tilsette dette til miks av smør sakte. Dele ferdig deig i to ujevne deler(2/3 del). Legge begge til kjøleskap for 30 min.


 Gjøre base fra den største, legge syltetøy på og lege resten av pasta på i klumper.
Sette i oven på 220 g til 20-25 min.


Ta kaken fra oven, la den avkjøle og kjære i små biter.


Servere med kaffe,te eller varmt sjokolade.


Takk for besøket!!!
Mvh, Yulia.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar